agrias.ro » Finantare » 40% din fondurile europene vor rămâne în ţară după accesare

BNR

Ieşirea din criză depinde de noi, de momentul în care vor fi corectate dezechilibrele pentru a fi credibili şi a deveni parteneri viabili în relaţia cu creditorii şi investitorii, a declarat Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR).

 ‘Trebuie să accesăm fondurile europene. Ele sunt motorul’, a spus oficialul BNR cu ocazia ‘Zilelor porţilor deschise pentru studenţii economişti’. Potrivit acestuia, după ce accesăm fondurile europene, o să scadă şi rata şomajului, deficitul extern. El a mai spus că 40% din bani vor rămâne în ţară, restul se vor duce în afară.

“Avem de atras vreo 30 miliarde euro în total. Am atras foarte puţin până în prezent, vreo 10%. Trebuie să ne mobilizăm cu toţii, autorităţile, factorii decizionali competenţi pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca să ridici importurile, să reduci dezechilibrul comercial şi valutar al ţării, pentru infrastructura localităţilor, pentru îmbunătăţirea reţelelor de canalizare, a reţelelor de energie termică, alimentare cu apă şi aşa mai departe”, a declarat Geogescu.

Potrivit acestuia, sunt cinci ‘pedale’ pe care trebuie să le apese autorităţile şi anume politica bugetară, politica monetară, politica valutară, politica veniturilor populaţiei şi cea de ajustare structurală.

El a mai spus că, pentru a scădea evaziunea fiscală, România are nevoie de un cod fiscal mai ferm.

‘E adevărat, evaziune zero nu există nicăieri în lume, aşa cum nu există nicio ţară în care să nu fie gripă sau hepatită A’, spune Georgescu.

Oficialul băncii centrale a mai afirmat că tocmai cei care nu plătesc impozite şi taxe la nivelul cuvenit beneficiază de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult şoselele, cu maşini scumpe, în timp ce persoana care plăteşte merge pe jos, în adidaşi.

El a asemănat economia României cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune că Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/oră, iar noi am încercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil şi s-au deteriorat piesele. ‘Şoferii noştri, deşi li s-a spus să nu depăşească 90 km/h, ei au turat până la 120 şi au mers şi cu benzină împrumutată’, a explicat Georgescu.

Agrias.ro

Etichete:

Adauga un Comentariu


+ 4 = opt

© 2010 agrias.ro · Abonare:ArticoleComentarii