agrias.ro » Interviuri, Piata » Interviu cu președintele Agricola Bacău, dl Grigore Horoi

Astăzi vă prezentam un scurt intrerviu obținut de agrias.ro prin amabilitatea domnului Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău, companie cu tradiție și cu o experiență semnificativă în producția și distribuția de carne pe piața internă și externă.

dl. Grigore Horoi - Presedintele Agricola Bacau

dl. Grigore Horoi - Presedintele Agricola Bacau

Agrias.ro: Cum are sa reuseasca Agricola Bacău să facă față creșterilor de preț la inputuri, în timp ce veniturile populației scad și implicit și consumul?

G.H.: “Pentru Agricola Bacău anul 2011 a început aşa cum ne aşteptam: preţul mediu al cărnii de pasăre începe uşor să urce, după căderea pe care a înregistrat-o anul trecut, când a ajuns sub valoarea din anul 2009. Concomitent, însă, creşte în cascadă preţul principalelor resurse din avicultură, ceea ce reprezintă pentru noi o nouă provocare. Pentru producătorii români ultimii 15 ani au fost ca o cursă cu obstacole deoarece au trebuit să facă faţă tuturor crizelor pe care le-am traversat:
- Criza economică din 1997-1998;
- Criza cerealelor din 2000-2001;
- Criza aviară din 2005-2006;
- Criza resurselor (cereale & proteice) din 2007-2008;
- Criza economică din 2008 – ….
- Criza prognozată a resurselor din 2010-2017.

După eliminarea subvenţiilor anul trecut, industria de profil se confruntă în continuare cu o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Deşi cheltuielile cu principalele resurse (cerealele) au crescut în 2011 în medie cu 120% faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an cu doar 11% faţă de anul trecut, fiind încă mai mic cu 3 procente faţă de preţul mediu din 2009. În condiţiile în care materiile prime au o pondere de peste 50% în formarea preţului final, impactul negativ al scumpirii resurselor în costul kilogramului de carne este de 27%, în 2011. Matematic, astăzi carnea de pasăre ar trebui să fie cu 27% mai scumpă decât în 2009 pentru ca producătorii să-şi consolideze marja netă care şi aşa nu era foarte mare.
În aceste condiţii, pentru o echilibrare a situaţiei producătorilor autohtoni este nevoie de măsuri economice active care să determine reducerea preţului la resursele de bază, dar şi creşterea preţului la raft al cărnii de pasăre, în trendul care se manifestă la nivel mondial.
La îndemăna producătorilor este doar măsura reducerii celorlalte costuri – deja reduse din 2008 încoace, încă de la primele semnale ale apariţiei crizei economice, când mediul privat a demarat procesul de restructurare.”

Agrias.ro: Care sunt principalele probleme sau oportunități pe care le are un producător autohton când urmărește să deschidă noi piețe la export? Cu ce parteneri externi colaborează deja Agricola Bacău și ce zone vizați în special pentru export?

G.H.: “Agricola Bacău este principalul exportator în categoria carne de pasăre şi, prin urmare, suntem obişnuiţi cu rigorile unor astfel de operaţiuni. Partenerii noştri tradiţionali sunt din zona euro, însă există şi alte pieţe de interes.
În primele cinci luni din 2011, exporturile Agricola Bacău au reprezentat 22% din cifra de afaceri realizată pe carnea de pasăre, principalele ţări partenere fiind Germania, Olanda, Franţa, Grecia.
Dacă, în medie, exporturile Agricola Bacău ating anual 12% din cifra de afaceri, anul acesta estimăm că ponderea exporturilor se va menţine în trendul primelor 5 luni.

Agrias.ro: Câte magazine proprii are rețeaua Agricola Bacău în prezent și care sunt cele mai mari provocări privind coordonarea și dezvoltarea unei astfel de rețele?

G.H.: “Agricola Bacău deţine în acest moment 52 de unităţi, situate în jumătatea de est a României, dezvoltarea reţelei de magazine proprii fiind una dintre priorităţile noastre. Am deschis în ultimul an mai multe magazine de dimensiuni mici, cu specific de producător, locate în special în perimetrul sau în apropeierea pieţelor agroalimentare.
Am convingerea că magazinele de proximitate vor creşte în preferinţele consumatorilor, care ne apreciază în special pentru prospeţimea produselor Agricola Bacău, principala provocare fiind aceea de a aduce clientul în magazin şi de a-l fideliza prin atenţia care i se acordă.”

Agrias.ro: Reprezintă mediul online și blogosfera un mediu prin care se pot populariza beneficiile consumului de carne de pui și crește brandul Agricola?
G.H.: “Agricola Bacău acordă de mulţi ani o atenţie deosebită comunicării de PR, iar anul trecut chiar am utilizat relaţiile publice ca mediu strategic de comunicare, nu doar a mesajelor de companie, ci mai ales a comunicării de brand, a produselor noi pe care le-am lansat sau pe care am decis să le promovăm. Rezultatele pe care le-am obţinut în 2010 au fost foarte bune, poziţionându-ne ca lider detaşat în piaţa cărnii:
- o cotă de vizibilitate SOV (share of voice) în presa scrisă de 48% vs. total cei mai mari competitori de pe piaţa cărnii de pasăre şi piaţa mezelurilor;
- 81% dintre cele 938 de articole în care s-a vorbit despre Agricola Bacău au fost ştiri dedicate Agricola Bacău, majoritatea generate de noi.

On-line-ul a reprezentat 75% din comunicarea noastră în 2010 ceea ce situează Agricola Bacău în trendul de creştere a comunicării în acest mediu.Creator de pofta.ro
Pentru a dezvolta noi paliere de comunicare pentru consumatorii săi, Agricola Bacău a lansat pe 20 octombrie 2010, în premieră, prima platformă on-line a unui producător de carne din România – www.creatordepofta.ro, unde informarea consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă este completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, în care toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre pot descoperi arome şi reţete noi. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.”

Agrias.ro: Ce noi proiecte sau produse planifica sa lanseze Agricola International?

G.H.: “Avem şi anul acesta mai multe proiecte, însă le vom comunica pe măsură ce-şi vor intra in rol.”

Mulțumim pe această cale domnului președinte Grigore Horoi pentru interviul acordat și echipei Agricola Bacău care coordonează activitățile de PR ale companiei, respectiv d-lui Cristian Calin, pentru promptitudine și suport.

Adauga un Comentariu

Trebuie sa fiti logat pentru a posta un comentariu.

© 2011 agrias.ro · Abonare:ArticoleComentarii