agrias.ro » Piata » Epoca lui „cel mai mare magazin“ a murit

Epoca lui „cel mai mare magazin“ a murit. Conceptul de magazin cu „cele mai mari șanse de reușită“ e definit acum de consultanți prin ”suprafață mai mică, prețuri mici și distanță mai mică (de parcurs până la el – n.red.)“.

Primii pași i-au făcut francezii de la Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri, care intrau în aprilie 2010 pe piața bucureșteană a supermarketurilor prin Carrefour Market, un magazin cu prețuri mici și o suprafață de 600–800 mp. Într-o mișcare în oglindă, un alt „cel mai“ – Metro Cash and Carry, cel mai mare retailer din țară în termeni de vânzări – deschidea în aceeași lună, la Satu Mare, primul Metro Punct (2.000 mp) – „Un concept nou, adaptat la noile cerințe ale pieței“, după cum explica directorul general, Dusan Wilms.

Apoi, în octombrie 2011, în parteneriat cu grupul local Angst, Carrefour a deschis și primul magazin de proximitate, sub sigla Carrefour Express. Pe urmele lor a venit, mai nou, reţeaua de 108 magazine Profi care s-a relansat luni (13 februarie) din discounter – cum era pozizionată când a fost cumpărată în urmă cu trei ani de fondul de investiţii Enterprise Investors -, în rețea de magazine de proximitate.

Întrebarea vine firesc: de ce operatori pe spații mari lasă în urmă hipersuprafețele și virează cu toată viteza către spații mai mici? Conceptul de magazin cu „cele mai mari șanse de reușită“ e definit acum prin „suprafață mai mică, prețuri mici și distanță mai mică (de parcurs până la el – n.red.)“, consideră Mihai Pop, partener la casa de investiții Osprey Partners.

Cititi articolul integral in Capital.

Adauga un Comentariu


8 − = sapte

© 2012 agrias.ro · Abonare:ArticoleComentarii