agrias.ro » Piata » Interviu cu Liviu Ionica, proprietarul retelei Market Jam: “Magazinele satesti sunt mai putin vulnerabile”

finanţare europeană

Dl. Liviu Ionica, proprietarul unei retele de magazine satesti (Market Jam) si a doua supermarket-uri (Supermarket Jam), ne-a acordat un interviu despre specificul si potentialul de investitii si dezvoltare in comertul rural din Romania.

Agrias.ro: De ce ati de decis sa investiti in dezvoltarea unei retele de magazine satesti si care sunt particularitatile acestui business (comertul rural)?
Liviu Ionica: Am decis sa investim in zonele rurale deoarece este o zona unde comertul nu a ajuns la un nivel de competitie asemanator zonelor urbane.
Comertul din sate este slab dezvoltat in multe zone, populatia migreaza saptamanal la hipermarket, in orase.
Este inca loc pentru a se investi in aceste zone. Bineinteles ca nu toate zonele reprezinta un mare potential de profitabilitate, dar investitiile efectuate cu experienta in sate sunt viabile si nu au un grad ridicat de vulnerabilitate. Ca particularitati ale comertului rural, putem enumera: numarul mai mic de clienti, un adaos comercial mai mare si forta de munca mai ieftina, iar competitia in piata este scazuta, fiind zone unde nu vor ajunge marile retele in viitorul foarte apropiat.

Agrias.ro: Cat la suta reprezinta produsele autohtone din oferta retelei dvs. de magazine?
Liviu Ionica: Comercializam produse fabricate in Romania in procent de 75-85% , prioritate avand produsele provenind strict din zona judetului nostru.

Agrias.ro: Care sunt principalele cerinte pe care le aveti de la solutiile de gestiune?
Liviu Ionica: Principala cerinta de la sistemul de gestiune este ,,lucrul in retea”.

Agrias.ro: Cum va ajuta o solutie informatica pentru retail precum SmartCash sa gestionati activitatea retelei?
Liviu Ionica: Datorita solutiei Smart Cash avem costuri reduse in gestionarea magazinelor. Astfel, preturile, transferurile, comenzile se proceseaza de la centrala si nu este necesara munca de birou la fiecare magazin. Raportarea si analiza se pot efectua tot de la centrala. Folosim SmartCash din 2006, de la primul magazin, si am crescut odata cu dezvoltarea acestui soft. Este foarte accesibil ca pret, dar si usor de operat de catre toate persoanele care lucreaza in magazin. In acest moment, avem 4 magazine mai mici in sate (intre 100 si 200 mp fiecare), Market Jam, integrate in retea Smart Cash si 2 Supermarket Jam (peste 600 mp fiecare) cu politici diferite de preturi, fiind in orase diferite. Magazinele din sate sunt gestionate foarte usor cu softul SmartCash datorita dezvoltarii ultimilor 2 ani, fapt ce este evidentiat mai ales la magazinele mari Supermarket Jam, unde avem in fiecare magazin peste 8000 SKU-uri si cate 4 case.

Agrias.ro: Ati observat anumite tendinte in comportamentul clientilor dvs in ultimii 2-3 ani?
Liviu Ionica: In ultimii 2 ani clientii au devenit mult mai atenti la calitatea serviciilor primite in magazin si foarte atenti la bugetul lor.

Agrias.ro: Ce asteptari aveti de la 2013? Intentionati sa va extindeti afacerea sau aveti si alte directii de business pe care doriti sa le exploatati?
dl. Liviu Ionica: Pentru 2013 avem previziuni de crestere a cifrei de afaceri la cele 2 magazine Supermarket Jam, deoarece nu au ajuns inca la maturitate, dar si extinderea magazinelor satesti. Ca in orice afacere, ma gandesc si la un eventual ,,exit” in anii viitori din aceasta afacere, daca cineva va fi interesat sa preia magazinele. Momentan nu au crescut suficient. Am avut an de an crestere a cifrei de afaceri, dar si crestere de profit.

Adauga un Comentariu


noua − = 7

© 2013 agrias.ro · Abonare:ArticoleComentarii